با یک تیر دو نشان بزنید: درمان بی خوابی و استرس به طور همزمان

اگر به طور مداوم خود را در نزاع با ذهن در رختخواب می یابید، استرس می تواند مانع از توانایی شما در به خواب رفتن باشد. در واقع، طبق نظرسنجی انجمن روانشناسی آمریکا در 2013، حدود 40 درصد از آمریکایی ها می گویند که اغلب به دلیل استرس، احساس خستگی یا خستگی مفرط دارند.

و هنگامی که به دلیل برخوردار نبودن از خواب کافی، در طول روز احساس اضطراب، استرس و تحریک پذیری بیشتری دارید، همه چیز بدتر نیز می شود. به مرور زمان، تمام این استرس های قبل از خواب می تواند به یک چرخه ی معیوب تبدیل شود. به همین دلیل است که برداشتن گام هایی در جهت مدیریت استرس برای تان بسیار حیاتی است تا بتوانید خوابی عمیق تر و آرام تر داشته باشید.

اما آیا باید قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش کنید تا خواب تان ببرد؟ خب، مطمئن باشید این روش مفیدی است، اما اگر این سبک را دوست ندارید، اصلا نگران نباشید. بسیاری روش های موثر دیگر برای کاهش احساس استرس و ترویج احساس آرامش وجود دارد. ما در ادامه این مطلب به معرفی روش هایی پرداخته ایم که به شما در درمان بی خوابی و استرس کمک شایانی می کند.

 

درمان بی خوابی و استرس به طور همزمان

نوشتن در مورد نگرانی ها و مواهب قبل از خواب
درمان بی خوابی و استرس
نوشتن قبل از خواب

ممکن است فکر کنید که نوشتن مطالب باعث می شود که شما در آن زندگی کنید. اما وقتی روی نوشتن چیزهایی که قدردان آن هستید تمرکز می کنید، ممکن است برای خواب بهتر باشید. یک مطالعه اخیر که در مجله روانشناسی کاربردی منتشر شد، دریافت که دانش آموزانی که تنها 15 دقیقه در شب جملات سپاسگزاری می نویسند، نگرانی کمتری در هنگام خواب داشتند و خواب بهتری دریافت کردند.

 

یوگا
رفع بی خوابی
یوگا

این تمرین باستانی نه تنها به شما کمک می کند بدنی انعطاف پذیر داشته باشید، بلکه به شما کمک می کند تا با استرس بهتر مقابله کنید. و نتایج حتی می تواند در سطح فیزیکی یافت شود: یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی روانشناسی نشان داد که تمرین کنندگان حرفه ای یوگا در مقایسه با مبتدیان این رشته، دارای سطوح پایین تری از نشانگرهای استرس التهابی بودند.

 

تصاویر هدایت شده
درمان بی خوابی و استرس
تصاویر هدایت شده

کارشناسان می گویند که بازی های ذهنی مانند تصاویر هدایت شده می تواند به شما کمک کند که سریع تر بخوابید. دیگر از این نمی تواند ساده تر باشد: در حالی که دراز کشیده اید، خود را در یک مکان آرام و ساکت تصور کنید. با گذشت زمان، تصویر نوعی سیگنال به مغز شما ارسال می کند که وقت آن رسیده است که بخوابید.

 

آرام سازی پیشرونده عضلانی
درمان بی خوابی و استرس
آرامش پیشرونده عضلانی

آرامش فیزیکی بدن تان می تواند به اندازه آرامش ذهن تان مفید باشد. متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مرکز اختلالات خواب توصیه می کنند که به طور مکرر انگشتان پای تان را برای 10 شماره منقبض و رها کنید. این کار بسیار ساده است، اما در واقع می تواند به حفظ انرژی و احساس آرامش بیشتر در شما کمک کند.

یک دقیقه مدیتیشن برای خواب راحت:

زود به رختخواب رفتن
درمان بی خوابی و استرس
زود به رختخواب رفتن

به نظر بعید می رسد، اما تلاش برای تبدیل شدن به فردی که زود می خوابد، ممکن است موجب ناپدید شدن تدریجی نگرانی های تان شود. یک مطالعه منتشر شده در اواخر سال گذشته نشان داد افرادی که دیر می خوابند، در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می روند، بیشتر احتمال دارد که با افکار منفی مکرر مواجه شوند.

دوست عزیز، چنانچه به طور مداوم از مشکل بی خوابی رنج می برید و این موضوع بر کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته است، می توانید همین امروز با کلینیک خواب ما نیز تماس حاصل نمایید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش


 بهرست، بزرگترین گروه فوق تخصصی تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021

نوبت مستقیم انجام تست خواب (فقط برای نوبت تست) ☎ 09019287191

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627


اگر بی خوابی دارید، نیازی به مراجعه حضوری یا حتی نیازی به تماس تلفنی هم ندارید! با خرید دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید)

درمان کامل یی خوابی بدون دارو

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا