سوال و جواب در مورد لیزر مو

لیزر مو: سوال و جواب از بهترین مراکز لیزر

لیزر مو: پرسش و پاسخ های طلایی از بهترین مراکز و کلینیک های لیزر مو زائد.
در مطلب زیر، به پرتکرارترین سوالات رایج کاربران و مراجعین مراکز لیزر پاسخ داده ایم. به احتمال بالای نود درصد، شما هم به دنبال این جواب ها باشید. از اینکه با ما همراهید، خرسندیم.

سوال و جواب لیزر مو
سوال و جواب لیزر موهای زائد

سوال: جدیدترین موثرترین دستگاه لیزر بدون درد چیست؟

در حال حاضر، دستگاه لیزر مدیواستار اسکلپیون بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر جهان شناخته شده. این لیزر ساخت کمپانی زایس آلمان پدر اپتیک جهان است. مدیواستار ویژگی های منحصر به فردی دارد که در هیچ یک از دستگاه لیزرهای فعلی دیگر یافت نمی شوند.

  • بی دردترین لیزر جهان. سیستم کولینگ هوشمند و قابل تنظیم طبق دمای بدن زیباجو. حتی حساس ترین پوست ها به بی درد بودن و بی عارضه بودن این لیزر در مقایسه با دستگاه لیزرهای دیگر اقرار کرده اند.
  • بدون نیاز به بیحسی زایلاپی و در نتیجه موثرترین و سریع ترین لیزر از نظر کسب نتایج دلخواه با ماندگاری بالا
  • تنها دستگاه لیزر دارای طول موج اضافه برای مسدود سازی عروق تغذیه رسان به ریشه موی زائد و در نتیجه اثرگذاری خیلی بالاتر در مقایسه با لیزرهای دیگر
  • مناسب ترین لیزر برای انواع پوست و مو، حتی کرکی و نازک، بدون برگشت پذیری. علت این امر داشتن منوی کامل با قابلیت تنظیم دیجیتالی و سفارشی سازی برای هر زیباجو می باشد.
  • بهداشتی ترین لیزر جهان با قابلیت کشیدن سلفون یکبار مصرف روی پوست و سر هندپیس برای به صفر رساندن انتقال هرگونه آلودگی (بر خلاف لیزرهای دیگر که از الکل یا دکونکس استفاده می کنند و امکان انتقال ویروس زگیل تناسلی دارند!)
  • هندپیس مربعی شکل سبب شده که هیچ ناحیه ای از لیزر جا نماند (در لیزرهای دیگر دایره ای شکل بوده و نقاطی جا مانده و لیزر نمی شوند!)
  • سرعت فوق العاده بالا و امکان تعداد شات بالاتر در ثانیه و چند دور لیزر (در دستگاه های دیگر فقط یکبار امکان شات وجود دارد!
مدیواستار اسکلپیون بهترین لیزر مو
مدیواستار اسکلپیون بی درد ترین لیزر مو

سوال: لیزر موهای زائد چگونه موها را از بین می برد؟

جواب:لیزر موهای زائد رنگدانه ملانین در فولیکول مو را هدف قرار می دهد.

از آنجا که ملانین تنها در مرحله رشد مو تولید می شود لذا لیزر مو باید فولیکول مو در طول این چرخه  را هدف قرار دهد. در هر جلسه لیزر حدود، 10-20٪ از موها در یک منطقه خاص ممکن است در مرحله رشد باشند. بنابراین لازم است ترجیحا در فواصل 6-8 هفته درمان لیزر تکرار گردد تا همه فولیکول های مو غیر فعال شوند.

سوال: آیا لیزر موهای زاید دردناک است؟

جواب: درد در لیزر بستگی به نوع دستگاه، تکنسین دستگاه،نوع پوست شما و محل لیزر دارد. همان طور که گفتیم، در حال حاضر لیزر مدیواستار بی دردترین و بدون درد ترین لیزر جهان است.
بطور کلی دستگاههای شبه لیزری مانند IPL ,Elight نسبت به دستگاههای اختصاصی (دایود و الکساندرایت) دردناک ترند. همچنین لیزر بعضی مناطق بدن با همه دستگاهها تا حدودی درناک است.

سوال: آیا بیحسی اثر لیزر را کم می کند؟

جواب. بله. بیحسی مانند زایلاپی مانع از انجام واکنش های ارادی مناسب پوست می شود؛ و در نتیجه تکنسین لیزر نمی تواند تنظیمات درست دستگاه رو تشخیص دهد. استفاده از زایلاپی، به خصوص در ناحیه بیکینی از نظر پزشکی توصیه نمی شود.
بهترین لیزر بدون بیحسی مدیو استار می باشد. شما در عین اینکه با مدیواستار هیچگونه درد خاص و آزار دهنده ای احساس نمی کنید، به هیچگونه بی حسی نیز نیازی ندارید.

سوال: آیا لیزر موهای زائد بر روی موهای زیر پوستی نیز موثر است؟

جواب: بله این موها به دلیل تیغ زدن و روشهای سنتی رفع مو ایجاد می شود و بهترین گزینه حذف این موها لیزر است.

سوال: شیو کردن قبل از لیزر چگونه است؟

جواب: 24 ساعت قبل از لیزر باید موها را شیو کنید و از حدود 6 هفته قبل از لیزر بهتر است از اپیلاسیون استفاده نکنید.

سوال: شیو پس از لیزر چگونه است؟

جواب: دو هفته بعد از لیزر اصلا شیو نکنید. در دو هفته ی باقیمانده به جلسه ی بعدی لیزر، در صورت ضرورت یکبار شیو کنید. یکبار هم همان صبح روز لیزر یا یک روز قبل شیو کنید.

سوال: آیا لیزر موهای ناحیه ژنیتال در بارداری خطرناک است؟

جواب: بصورت کلی مطالعه ای در مورد خطرناک بودن یا نبودن لیزر در بارداری وجود ندارد و بهتر است لیزر به بعد از بارداری موکول شود.

سوال: آیا لیزر موهای زائد در شیردهی خطرناک است؟

جواب: در شیردهی منع چندانی برای لیزر وجود ندارد. اما به گفته ی برخی منابع علمی، در بارداری و شیردهی حساسیت پوست برخی زنان به علت ترشح هورمون ها افزایش می یابد. به علاوه، به علت بر هم خوردن چرخه ی منظم رشد و توقف موها، امکان برگشت پذیری موی زائد پس از لیزر نیز وجود دارد.

سوال: آیا لیزر موهای زائد در سنین پایین توصیه می شود یا بالا؟

جواب : بهترین سن برای لیزر سن بالای 16-18 سالگی، پس از تثبیت سن بلوغ، است.

سوال: آیا لیزر موهای زائد میتواند باعث سوختگی شود؟

جواب: با دستگاه لیزر نامرغوب، اپراتور کم تجربه و عدم رعایت مراقبت ها امکان سوختگی با لیزر وجود دارد.
البته سوختگی های ناشی از لیزر معمولا سطحی هستند و پس از مدت کوتاهی برطرف می شوند. در مراکز لیزر استاندارد و حرفه ای، احتمال سوختگی بسیار پایین است (البته در بعضی انواع پوست ها و در لیزر بعضی نواحی مانند ناحیه ژنیتال احتمال سوختگی زیادتر است).

حذف دائمی موهای زائد لیزر
حذف تقریبا دائمی موهای زائد با لیزر

سوال: آیا لیزر موهای زائد باعث حذف کامل و دائمی موها میشود؟

جواب: این موضوع بستگی به تایپ پوستی و نوع دستگاه و… دارد. در حالت ایده آل لیزر موجب از بین رفتن تقریبا کامل موها در اغلب نقاط بدن می شود اما نه صد در صد. ممکن است موهای کرکی و بی رنگ تاحد زیادی به لیزر مقاوم باشند.
تنها دستگاه لیزر نابود کننده ی موی کرکی و نازک (و بدون رخداد برگشت پذیری) مدیواستار می باشد.
در حال حاضر، لیزر مدیواستار توانسته آنچنان رنگدانه موی زائد رو ضعیف و کم رنگ کند که انگار حذف دائمی انجام شده.

سوال: آیا لیزر موهای زائد ارزان تر است یا سایر روش های حذف مو (مانند واکس،اپیلاسیون و…)؟

جواب: با محاسبه هزینه های کنونی لیزر، در حال حاضر در کشور ما ارزانترین روش حذف مو لیزر موهای زائد است.

سوال:آیا لیزر موهای زائد در ناحیه ژنیتال منجر به صدمه به رحم و واژن نمی شود؟

جواب: خیر، اشعه لیزر عمق نفوذ بسیار کمی دارد و اصلا به بافت های زیرین نمی رسد. لیزر در حد چند میلی متر فقط ریشه مو را می سوزاند.

سوال: آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث بیماریهای پوستی شود؟

جواب: خیر، مگر اینکه لیزر در مراکز غیربهداشتی و غیر استاندارد انجام شود که در این مراکز ممکن است مشکلات پوستی از فردی به فرد دیگری منتقل شود. بهداشتی ترین دستگاه لیزر جهان مدیواستار است. در این دستگاه به جای الکل و دکونکس از سلفون یکبار مصرف اسفاده می شود. بهتر است بدانید الکل و دکونکس نمی توانند قطعی از انتقال ویروس زگیل تناسلی فرد به فرد جلوگیری کنند.

مدت زمان جلسه لیزر فول بادی

سوال: آیا همیشه به 4-6 جلسه لیزر موهای زائد نیاز هست؟

جواب: پایه جلسات لیزر 8 تا می باشد. در واقع، این موضوع بستگی به تایپ پوستی، جنس و رنگ و درجه فولیکول موی شما، فاز رشد موهای زائدتان و عوامل دیگری دارد. در بعضی افراد ممکن است تعداد جلسات مورد نیاز 6 جلسه یا بیشتر باشد و در بعضی افراد تعداد 2-3 جلسه هم کفایت کند. به علاوه، ممکن است تعداد جلسات برای مناطق مختلف بدن یک شخص فرق کند.

سوال: من پوستم تیره است،ممکن است با لیزر موهای زائد پوستم هم روشن تر شود؟

جواب: بله در افراد دارای پوستهای تیره مممکن است لیزر باعث روشن تر شدن رنگ پوست نیز شود. در کل، با کمرنگ شدن رنگدانه موی زائد پوست حالت براق و روشن تر به خود می گیرد.
لیزر با دستگاه مدیواستار بهترین گزینه برای رفع موهای زائد پوست تیره است. این دستگاه معجزه آسا هیچکدام از عوارض لیزرهای سابق (ان دیاگ) مانند تغییر رنگدانه پوست یا سوختگی را ندارد.

سوال: من موهای بسیار پرپشت و ضخیمی دارم،ممکن است لیزر نتواند موهای من را از بین ببرد؟

جواب: اتفاقا لیزر روی این نوع موها بسیار بهتر از موهای کرکی و نازک جواب می دهد؛ قطعا شما نتیجه مطلوبی از لیزر خواهید برد. بهترین گزینه لیزر پوست روشن تر با موهای ضخیم تر و سیاه تر می باشد.

سوال: لیزر موهای زائد زیر بغل در کاهش بوی بد زیر بغل هم موثر است؟

جواب: بله قطعا. از نظر علمی بوی بد زیر بغل در اثر تجمع مواد زائد و سمی و انباشت آن در موهای زیر بغل ایجاد می شود. با تجمع موهای زیر بغل، ترکیبات عرق فرصت بهتری برای انباشت و در نتیجه بوی بد را خواهند داشت. لیزر این فرصت را از آنها می گیرد.

سوال: کدام داروها با لیزر مو زائد تداخل دارند؟ 

جواب: داروهای ضد آکنه و جوش، ضد افسردگی، هورمونی، ضد بارداری، ضد التهاب، آنتی بیوتیک، آنتی هیستامین، قلبی و برخی داروهای گیاهی با لیزر تداخل دارند.
 لیست کامل مصرف دارو و لیزر موهای زائد

سوال: از کجا بفهمم کدام دستگاه لیزر بهتر است؟

دستگاه لیزر الکساندرایت برای پوست های بسیار روشن (اروپایی آمریکایی) مناسب تر است. دستگاه لیزر دایود برای رنگ پوست تایپ دو و سه (نژاد ایرانی آسیایی) مناسب تر است. سایر دستگاههای متفرقه (با اسامی متنوع ) به دلیل غیر اختصاصی بودن توصیه نمی گردد.
نکته: بهترین لیزر مناسب انواع پوست و مو مدیواستار اسکلپیون-مونولیت است اما همه مراکز از عهده ی خرید این دستگاه های فوق العاده گران قیمت بر نمی آیند. شما باید به دنبال دستگاهی باشید که منوی کامل و تنظیم پذیری داشته باشد. برای مثال، آپوجی پلاس سایناشو یا کندلا. البته این دو دستگاه خالی از عوارض برای پوست تیره تر نمی باشند!

آیا لیزر موهای زائد مورد تایید پزشکی و امن است؟

درمان لیزر موهای زائد اگر در مراکز حرفه ای انجام شود بسیار امن است. لیزر موی زائد با دستگاههای اختصاصی مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) است.لیزر موهای زائد استفاده از بهترین تکنولوژی برای ارائه امن ترین درمان برای موی زائد است.

سوال: لیزر را در کجا انجام دهیم؟

جواب: لیزر را در مرکزی انجام دهید که این عمل زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود؛ تنظیمات دستگاه لیزر کاری است اختصاصی که بهتر است توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام شود. مرکز لیزر شریعتی برکه در تهران و شعبات آن در شهرستان ها رو به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز کشور پیشنهاد می کنیم.

سوال: چه عاملی باعث رشد موهای زائد می شود؟

جواب: سن، یائسگی، ژنتیک، داروها، محیط زندگی و تغذیه و عوامل متعدد هورمونی می توانند روی رشد موهای زائد موثر باشند اما قوی ترین عامل ژنتیک فرد است.

سوال: پس از لیزر می توانم به محل کارم بروم؟

جواب: اگر در فصول گرم سال لیزر در نواحی در معرض آفتاب انجام داده اید بهتر است چند روز از نور شدید و مستقیم خورشید دور باشید چرا که در چند روز اول پس از لیزر،پوست شما به آفتاب سوختگی مستعد تر است.

سوال:لیزر کل بدن چقدر طول می کشد؟

جواب: بستگی به نوع دستگاه دارد. در دستگاههای دایود با تکنولوژی سوپرانو (مانند لیزر گروه پزشکان تهران اسکین ) این عمل حدود 1-2 ساعت طول می کشد. ولی با دستگاههای آی پی ال لیزر کل بدن ممکن است چندین ساعت زمان ببرد.

سوال: آیا میتوان در آرایشگاهها و مراکز زیبایی لیزر انجام داد؟

جواب: مراکز زیبایی و آرایشگاهها از نظر قانونی حق انجام لیزر موهای زائد را ندارند. پزشکان عمومی می توانند لیزر موهای زائد با دستگاههای غیر اختصاصی (IPL) را انجام دهند؛ توجه کنید که لیزر موهای زائد با دستگاههای اختصاصی (دایود و الکس) صرفا بایستی زیر نظر متخصصین پوست و مو انجام شود.

بهترین مراکز لیزر تخفیفان

سوال: آیا لیزر موهای زائد باعث جوانسازی پوست نیز می شود؟

جواب: خیر، لیزر موهای زائد فقط موها را از بین می برد.

سوال: فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر باید باشد؟

جواب: بهتر است بین جلسات لیزر 6 تا 8 هفته فاصله باشد. به طور میانگین، برای مناطقی که فاز رشد و توقف موهای زائد آنها کوتاه تر است ماهی یک بار و برای فازهای طولانی تر، هر 6 تا 8 هفته یکبار لیزر تکرار می شود. برای مثال، پشت لب یا کمر و پشت.

سوال: پوست زیر بغل من تیره است، آیا با لیزر روشن می شود؟

جواب: بله ممکن است کمی روشن تر شود ولی میزان آن قابل پیش بینی دقیق نمی باشد.

سوال:آیا لیزر موهای زائد باعث پاک شدن تتو می شود؟

جواب: خیر لیزر موبوط به پاکسازی تاتو نوعی دیگر از لیزر (QSwitch) است. لیزر موهای زائد با تاتو تداخل دارد و نباید همزمان انجام بدهید. اگر تاتوی قبلی دارید، ممکن است لیزر مو سبب پخش تاتو در زیر پوست و مشکلاتی گردد. باید با پزشک مشورت کنید.

سوال: من در حال حاضر قرص راکوتان مصرف می کنم،آیا می توانم لیزر موهای زائد انجام دهم؟

جواب: بعضی پزشکان توصیه می کنند بین مصرف راکوتان و لیزر چند ماه (میانگین شش ماه) فاصله باشد؛ هنوز به صورت قطعی تداخلی بین انجام لیزر و مصرف راکوتان کشف نشده است.

سوال: آیا لیزر موهای زائد با روشهای جوانسازی پوست در همان مناطق تداخلی دارد؟ 

جواب: بستگی به نوع عمل زیبایی دیگرتان دارد. در یک محل یکسان، بهتر است دو هفته بین تزریق ژل و بوتاکس و لیزر فاصله زمانی رو رعایت کنید. انجام میکرونیدلینگ، برنزه و یک سری عمل های زیبایی با لیزر تداخل دارد اما نه همه ی آنها. این تداخل به علت افزایش حساسیت پوست به نور لیزر و تشدید عوارض سوختگی و تاول پس از لیزر است. حتما با مرکز مشورت کنید.

سوال: چرا لیزر گزینه بهتری نسبت به IPL یا الکترولیز است؟

جواب: درمان با الکترولیزر موفق است ولی بسیار بسیار زمان بر است؛ و ممکن است تا دهها جلسه درمان نیاز باشد و هر جلسه آن هم ساعتها طول می کشد و بسیار دردناک است. به همین دلیل، فقط در موارد خاص بکار می رود. درمان با آی پی ال نیز به دلیل غیر اختصاصی بودن و اثر بخشی کمتر و درد بیشتر توصیه نمیگردد. تجربه نشان داده شبه لیزرهایی مانند IPL و ایلایت و غیره برگشت پذیری مو زائد و رشد چند برابری مو زائد رو به دنبال دارند!

سوال: از کجا بدانیم که بهترین مرکز لیزر را انتخاب کرده ایم؟

یک مرکز لیزر تخصصی و متعهد دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • عمومی نیست و زیر نظر متخصصین پوست و مو یا جراحان پلاستیک و زیبایی اداره می شود.
  • مالکیت دستگاه لیزر خود رو دارد که برای استفاده ی زیباجو در هر جلسه ثابت است. از دستگاه لیزر اجاره ای با قابلیت تغییر در حین دوره ی لیزر استفاده نمی کند.
  • تخفیف لیزر برای کل جلسات ارائه می دهد نه فقط جلسه ی اول!
  • شات لیزر بی نهایت و به هر تعداد که زیباجو نیاز دارد استفاده می شود. بر خلاف تبلیغاتبرخی مراکز، قیمت گذاری بر اساس شات لیزر نیست!
  • بهترین و باکیفیت ترین دستگاه لیزرهای جهان را دارد.
  • اپراتورهای لیزر خانم و آقا در آن مرکز بسیار پرتجربه می باشند.
  • تمامی خدمات لیزر اعم از مشاوره رایگان، بروشور مراقبت ها و اقدامات و پیگیری ها پس از لیزر ارائه می شود.
  • پرسنل پاسخگو و خوش برخورد دارد.
  • اجازه می دهد قبل از پرداخت وجه، دستگاه لیزر رو حضوری ببینید.
  • برای هرگونه سوال دیگر، با مرکز شریعتی تهران برکه تماس بگیرید.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

دپارتمان پژوهشی بهرست، م.الف.

منبع 


 بهرست، بزرگترین گروه فوق تخصصی تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021

نوبت مستقیم انجام تست خواب (فقط برای نوبت تست) ☎ 09019287191

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627


اگر بی خوابی دارید، نیازی به مراجعه حضوری یا حتی نیازی به تماس تلفنی هم ندارید! با خرید دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید)

درمان کامل یی خوابی بدون دارو

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا