درمان بی خوابی با طب سنتی – معرفی 6 روغن اسانس شگفت انگیز

همانطور که می دانید بی خوابی مقوله بسیار پیچیده ای است که متاسفانه در جوامع امروزی روندی رو به رشد دارد. درمان های متعددی برای مشکل بی خوابی از درمان دارویی گرفته تا مدیتیشن و غیره وجود دارد. در این بین بسیاری از افراد هستند که به دلایل مختلف از مصرف داروهای شیمیایی اجتناب می کنند و یا اقداماتی که منجر به ایجاد خواب آلودگی می شود را امتحان کرده و در آن ها بی اثر بوده است. حال این افراد چه باید کنند؟ آیا تا پایان عمر باید با بی خوابی خود کنار بیایند؟

درمان گیاهی بی خوابی: 6 مورد از بهترین دمنوش ها برای خواب بهتر

خوشبختانه طب سنتی برای این گونه افراد، خبرهای خوبی دارد. طب سنتی از دیرباز در درمان بسیاری از مشکلات موثر بوده است و بسیاری از افراد از این روش بهره مند شده اند. این بار هم درمان بی خوابی با طب سنتی میسر شده و این امکان وجود دارد تا با استفاده از ترکیبات کاملا طبیعی این مشکل را برطرف کنید. درمان بی خوابی با طب سنتی به واسطه وجود روغن های اسانسی است که مزایایشان فراتر از عطر بی نظیرشان است. این ترکیبات باور نکردنی، یک جایگزین طبیعی برای مکمل خواب هستند. روغن های اسانس نه تنها با اثر آرام بخش شان باعث خواب می شوند، بلکه موجب کاهش اضطراب، کاهش فشار خون و از بین بردن استرس های وارده در طول روز نیز می شوند. شما می توانید آنها را به شیوه های مختلفی استفاده کنید: از طریق یک دستگاه بخار، مخلوط کردن با یک کرم، یا ترکیب آن با یک روغن پایه و اسپری کردن آن.

اثرات منفی بی خوابی و اهمیت خواب کافی از زبان دکتر مصطفی امیری متخصص اختلالات خواب:

قبل از هر چیز، یک نکته حائز اهمیت را باید بگوییم: روغن های اسانس را نباید به طور مستقیم و بدون آن که رقیق شوند، استفاده کرد. آنها بسیار متمرکز و غلیظ هستند و به همین دلیل است که به طور موثری عمل می کنند. حال شش مورد از بهترین روغن های اسانس برای داشتن یک خواب خوب و راحت را مطالعه کنید.

 

روغن یلانگ یلانگ

درمان بی خوابی با طب سنتی
روغن یلانگ یلانگ

گل های یلانگ یلانگ از شاخه های درخت کانانگا، بومی اندونزی، روغن هایی را تولید می کنند که به علت اثرات آرام بخش آن در کاهش فشار خون بالا موثر است. در طب سنتی این روغن اسانس نه تنها می تواند به شما کمک کند سریع تر به خواب بروید، بلکه کمی رایحه درمانی (آروماتراپی) با این روغن نیز می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. از همه مهم تر، یلانگ یلانگ همچنین یک عطر خوشبو دارد، رایحه یک گل ملایم که به طرز عجیب به عنوان خوشبو کننده طبیعی هوا کاربرد دارد. یلانگ یلانگ را نباید به طور مستقیم روی پوست استفاده کرد، بلکه باید آن را با یک روغن پایه، مانند روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کرد یا حتی در ترکیب با کرم مرطوب کننده به عنوان لوسیون خوشبو کننده استفاده کرد.

 

روغن سنبل الطیب

درمان بی خوابی با طب سنتی
روغن سنبل الطیب

آیا می دانستید که روغن حاصل از این شکوفه های صورتی کوچک چه اثر القا کننده ای در خواب دارند؟ ممکن است سنبل الطیب در خصوص بهبود خواب، اثربخشی بابونه یا اسطوخودوس را نداشته باشد، اما از قرن 17 میلادی در درمان بی خوابی با طب سنتی استفاده شده است. استفاده از این روغن نه تنها می تواند به شما کمک کند سریع تر به خواب بروید، بلکه در واقع کیفیت خواب شما را نیز بهبود می بخشد. خواب عمیق به معنای خوابیدن رضایت بخش است که باعث می شود صبح روز بعد احساس پر انرژی بودن به شما دست دهد.

 

روغن بابونه

روغن سنبل الطیب
روغن بابونه

یکی از معروف ترین و آرام بخش ترین های ترکیبات طبیعی در طب سنتی، بابونه است که به نوبه خود باعث شده به یکی از شگفت انگیز ترین روغن های اسانس برای خواب مبدل شود. برای قرن ها از بابونه در قالب چای یا روغن اسانس به عنوان یک آرام بخش استفاده می شود و حتی یکی از رایج ترین روش های مقابله با بی خوابی به شمار می رود. با این وجود، قدرت گیاه شگفت انگیز تنها به این مورد محدود نمی شود. مطالعات متعدد، اثربخشی بابونه را در کاهش استرس و اضطراب نشان داده است. دوز آروماتراپی موثر آن چکاندن یک یا دو قطره در آب جوشیده و 10 نفس عمیق از طریق آن است. بدین ترتیب به خوابی شیرین فرو می روید.

 

روغن بهار نارنج

درمان بی خوابی با طب سنتی
روغن بهار نارنج

بهار نارنج، روغن اسانسی است که اغلب برای خواب نادیده گرفته شده است، اما ما آن را به شما معرفی می کنیم. روغنی که از شکوفه های درخت نارنج استخراج می شود و عطر و بوی قوی دارد، یک عنصر محبوب در عطر سازی به شمار می رود. یک مطالعه نشان می دهد که بهار نارنج توانایی منحصر به فردی برای تولید اثر آرام بخش دارد، به ویژه هنگامی که با روغن اسطوخودوس و بابونه ترکیب شود. این روغن اسانس نیز در کاهش استرس و فشار خون، به ویژه در زنان، موثر است.

 

روغن درخت کاج

درمان بی خوابی با طب سنتی
روغن درخت کاج

یکی از اساسی ترین درمان بی خوابی با طب سنتی استفاده از روغن اسانس درخت کاج است که دارای عطر و بوی خوشایند و شاداب کننده ای است. ریختن این روغن در دستگاه رطوبت ساز، قبل از خواب به شما کمک می کند تا از مزایای آن بهره مند شوید. اثربخشی روغن درخت کاج به عنوان یک آرام بخش اثبات شده است. این روغن نه تنها در کاهش اضطراب، ضربان قلب و فشار خون مفید است، بلکه به عنوان یک کمک خواب نیز از آن استفاده می شود.

 

روغن اسطوخودوس

درمان بی خوابی با طب سنتی
روغن اسطوخودوس

البته، هیچ فهرستی از بهترین روغن های اسانس برای خواب وجود ندارد که بدون روغن اسطوخودوس تمام شود. اسطوخودوس یکی از شناخته شده ترین منبع طبیعی برای ترویج یک خواب آرام است. روغن اسطوخودوس جهت استفاده مستقیم بر روی پوست، ایمن است، اما قبل از استفاده، ابتدا مقدار کمی از آن را روی دست خود تست کنید. کمی قبل از رختخواب، مقدار کمی از این روغن را روی نبض تان یا کف دست تان مالش دهید و آن را چندین بار عمیقا نفس بکشید. یک روش عالی نیز برای در کردن خستگی و داشتن آرامش پس از یک روز طولانی، افزودن چند قطره روغن اسطوخودوس به آب حمام است.

دوست عزیز، چنانچه به طور مداوم از مشکل بی خوابی رنج می برید و این موضوع بر کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته است، می توانید همین امروز با کلینیک خواب ما نیز تماس حاصل نمایید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش


 بهرست، بزرگترین گروه فوق تخصصی تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021

نوبت مستقیم انجام تست خواب (فقط برای نوبت تست) ☎ 09019287191

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627


اگر بی خوابی دارید، نیازی به مراجعه حضوری یا حتی نیازی به تماس تلفنی هم ندارید! با خرید دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید)

درمان کامل یی خوابی بدون دارو

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا