جدیدترین درمان خروپف | لیزر و آبمیوه معجزه آسا و… در خروپف موثرند؟

دلایل و شیوه‌های بهبود خروپف و جدیدترین درمان خروپف

 

خروپف صداهایی خیلی آزاردهنده است که دقیقا در موقعی که خوابیده اید از درون دهان و بینی شما ایجاد میشود البته چنانچه به آن گرفتار هستید، صدایی ناخوشایند که به علل و دلایل و علت‌های مختلف ایجاد شده و به وسیله‌ی بیش از سی راهکار که در دنباله این قسمت خواهیم گفت درمانپذیر است.

چه چیزی سبب خروپف می‌شود؟ دلیل خروپف چیست؟

خروپف، به دنبال ارتعاشاتی در ساختارهای نرم سیستم تنفسی فوقانی در موقع دم و بازدم است میتواند در هر قسمتی از راه هوایی فوقانی، اتفاق بیوفتد که شامل: کام نرم: این قسمتی از سقف دهان شما است که درست در پشت دهان قرار دارد. پشت زبان: پشت حلق لوزه‌ها را شامل میشود که ساختارهای برجسته‌ای هستند، که در هر دو سمت پشت حلق قرار دارند؛ این، شامل زبان کوچک است، که گوشتی کوچک است و در وسط پشت حلق آویزان است.

دلیل خروپف

علت اساسی خروپف چیست؟

نقص در بینی گاهی وقتها سبب خروپف میشود اما این تنها علت نیست و علل و دلایل دیگر شامل:  داشتن مازاد و اضافه وزن این نخستین علت است. چربی زیاد , به حلق، فشار می‌آورد و سبب خروپف میشود. مصرف قرص‌های خواب آور بیشتر از اندازه می‌تواند، شما را آرام کند و منتج به خروپف شود. مشکل داشتن در پشت گلویتان، مانند داشتن کام (سقف دهان) نرم استفاده از سیگار میتواند منجر به تورم پشت گلوی شما شود و سبب خروپف شود. خروپف میتواند در هر سنی، کودکان یا افراد بزرگسال اتفاق بیوفتد ولی بیشتر، بین چهل تا ۶۰ ساله‌ها رایج است. خروپف در آقایان افزون‌تر از خانمها است و در اطفال، بطور معمول به علت بسته شدن بینی در اثر سرماخوردگی ، یا به علت این که لوزه‌ها و یا آدنوئید‌های بسیار بزرگ دارند، رخ میدهد، و در بالغین و بزرگسالان بطور معمول به علت کاستی در پشت حلق یا مازاد و اضافه وزن است.

درمان خروپف

شیوه‌های فوق العاده برای بهبود خروپف در اطفال و افراد بزرگسال

عارضه‌های خروپف

بطور معمول خروپف برای تندرستی شما زیان آور نیست تنها استثناء، این است که شما مازاد و اضافه وزن داشته باشید و به معنی حقیقی دم و بازدم را برای ۵-۱۰ ثانیه در حین خواب متوقف نمایید. این چیزیست که به معنی آن ‘انسدادی خواب’ میگویند و می‌تواند زیان آور باشد؛ برخی از مردم از آوای بلند خروپف خود هوشیار میشوند و شب آزار دهنده‌ای را میگذرانند، و در بامداد حس خسته بودن میکنند.

چه وقتی خروپف اضطراب انگیز است و لازم است به دکتر مراجعه کنید؟

چنانچه خروپف شما برای خودتان یا دیگران آزاری نمیرساند، ضروری نیست که دکتر متخصص بروید ولی در بعضی شرایط باید ضرورتا به دکتر مراجعه کنید که این وضعیت شامل: چنانچه، بطور مرتب با نفس نفس زدن هوشیار شوید (این می‌تواند مشکل دیگری را نمایش دهد، مانند یک دشواری و مشکلی در قلب) شریک زندگی تان میگوید که در طی شب، دم و بازدم را متوقف میکنید (اگر شما مازاد و اضافه وزن دارید و این رویداد می‌افتد، احتمال دارد آپنه انسدادی خواب داشته باشید) در طی روز، حس خسته بودن یا خواب آلودگی میکنید بخصوص در زمان هایی که می‌بایست کارهایی را که ضروری است انجام دهید، مانند کار و رانندگی با اعتماد خروپف شما، حقیقتأ بر شریک زندگیتان و یا ارتباط شما اثر می‌گذارد. دکترتان، برخی از سؤالات را می‌پرسد و بعد علت را وارسی میکند، مواردی مانند قامت و وزن شما را وارسی میکنند و همینطور بینی، دهان، حلق و گردنتان را؛ برای این دشواری بطور معمول هیچ آزمایشی ضروری نیست اما چنانچه خروپف حقیقتأ نامطلوب باشد، امکان دارد شما را به یک متخصص گوش و حلق و بینی، ارجاع دهند.

خروپف کردن در چه وقتی اضطراب انگیز است.

چگونه خروپف را متوقف کنیم؟ راه بهبود صدایی که در حین خواب ایجاد میکنید چیست؟

درمان‌ها و اطلاعات‌های زیادی در شبکه اینترنت وجود دارد، ولی همه توصیه‌ها کار انجام نمی‌دهند در این قسمت از نمناک توصیه هایی را آورده ایم که به خوبی نتیجه می‌دهند.

راه حل‌های خروپف؛

وزن اندک کردن در صورت مازاد و اضافه وزن داشتن! داشتن توده‌ی بدن نرمال، گاهی وقتها تنها کاری است که برای توقف خروپف می‌توان کرد. تلاش نمایید به طرفین بخوابید خوابیدن به کمر، بیشتر سبب فشار بر پشت حلق میشود، و سبب خروپف میشود ولی اینها تنها بخش از توصیه هایی است که به منظور درمان و از بین بردن خروپف وجود دارد؛ برای آگاهی از روشهای بیشتر و کامل‌تر بقیه نوشته را بخوانید.

شیوه‌های بهبود خروپف با عمل جراحی و شیوه‌های طب مدرن

عمل جراحی: عمل جراحی تقریبا همواره به خروپف یاری می‌کند، ولی متأسفانه برخی از مردم دوست ندارند و مجراهای دیگری را آزمون میکنند. نکته: اول تلاش کنید، نظر یک مأخذ بی طرف مانند جراح گوش و حلق و بینی را پیش از انجام جراحی، بپرسید. عمل بینی : چنانچه پولیپ بینی دارید، برداشتن آن می‌تواند خروپف را متوقف کند چنانچه وسط خط بینی شما کج شده باشد (انحراف تیغه بینی) احتمال دارد این عمل را انجام دهد (اما نه همیشه) برخی انسان‌های با این دشواریها، متولد می‌شوند و یا برایش عمل میکنند این، دیواری است که دو سمت بینی را از هم جدا میکند و جریان هوا را محدود میکند. احتمال دارد، سبب دم و بازدم دهانی شما، در طول خواب و سبب خروپف شود و واجب و ضروری باشد برای اصلاح این شرایط عمل جراحی انجام دهید. تانسیلکتومی یا برداشتن لوزه ها: این بیشتر برای کودکانی که خروپف میکنند، پسندیده است بطور معمول هر دو لوزه و آدنوئید (غده) برداشته می‌شوند. اینکار فقط برای خروپف، انجام نمی‌شود، بلکه برای لوزه‌های بزرگ‌تری که احتمال دارد سبب مشکلات دیگری مثل آپنه انسدادی خواب یا تظاهرات منظم تاندونولیت میشود، نیز پسندیده است. شیوه درمانی UPPP: این عمل، با بیهوشی همگانی انجام میشود که در آن قسمتی از بافت درون و اطراف دهان و حلق برداشته میشود، و محیط بیشتری ایجاد میشود و اینکار، شامل کوتاه کردن بافت نواری شکل است که در وسط انتهای دهانتان آویزان میشود (زبان کوچک) و برش هایی بر کام (سقف دهان) نرم شما که در پشت دهان قرار دارد. می‌تواند، به خروپف یاری رساند، ولی منحصراً به طور موقت، هوشیار باشید، کاری بسیار دردآور است. با یاری لیزر (LAUP): این یک شیوه شبیه بالایی ها است، ولی لیزر انجام می‌شود. در این شیوه با لیزر، زبان کوچک و بخشی از کام نرم را می‌سوزانند. فرسایش و تخریب بسامدی رادیوییِ کام نرم: اینکار سبب محکم شدن کام نرم میشود، تا زمانی که ارتعاش شدیدش متوقف شود، با تزریق بیحسی در سقف دهان آغاز میشود (یک بی حس کننده موضعی) یک سیستم، بنام الکترود در سقف دهان شما قرار میگیرد امواج رادیویی از مسیر الکترود به کام نرم شما ارسال می‌شوند. ایمپلنت ‌های کام نرم: این ایمپلنت ‌ها در کام نرم شما تزریفق می‌شوند، که آنرا محکم میکند که سبب میشود تا این ارتعاشات زیاد متوقف شوند. این نیز با بیحسی موضعی انجام می‌شود؛ افزایش میدهند. تکنیک‌های جراحی، به طور رسمی ثابت نشده اند که برای توقف خروپف کار میکنند. هرچند احتمال دارد امکان توقف کوتاه زمانی را برایتان مهیا کنند، ولی خروپف بطور معمول بر می‌گردد به همین علت است.، که بعضی از سیستم‌های دولتی، مانند NHS انگلستان، سرمایه برای علاج خروپف را بعهده نمی‌گیرند. قرار دادن ایمپلنت‌های پاناتولد: هم چنین به نام «روش ستونی و عمودی» شناخته شده است، این بهبود، شامل تزریق رشته‌های بافته شده از فیبر پلی استر به کام نرم دهانتان است این کار سبب میشود تا خروپف کاسته شود. تخریب بافتی رادیوفرکانسی (سومنوپلاستی): این بهبود جدید با بکارگیری امواج رادیویی با شدت اندک، به منظور کاستن برآمدگی‌های بر روی کام نرم شما انجام میشود در جهت کاهش خروپف

بیماری خروپف

مجراهای بهبود خروپف با عمل جراحی

دستگاه‌ها و لوازم جنبی برای علاج خروپف:

گیره گوش: نه برای شما، برای شریک زندگیتان! رقیق کننده بینی، می‌تواند بافایده باشد، چنانچه سر و آوای خروپف شما عمدتا از بینی باشد، این سیستم، در درون بینی قرار میگیرد و پیش از رفتن به خواب برای باز نگه داشتن بینی استفاده میشود. سیستم بزرگ کننده فک پایین: تعدادی از برآمدگی‌ها و پوشش هایی وجود دارند، که فک پایین و زبان را بسمت پیش رو و جلو حرکت می‌دهند، پیش از خوابیدن، این سیستم را در دهان خود قرار بدهید این سیستم، محیط بیشتر هوایی را در مجرای هوایی ایجاد میکند و میتواند از خروپف که از زبان سرچشمه می‌گیرد، را متوقف کند این‌ها، وسیله هایی هستند که چنانچه توسط دندانپزشکان بدرستی گزینش و انتخاب شوند، بسیار اثربخش خواهند بود. چانه بند: اینها تسمه یا بندهایی هستند که شما در زیر چانه خود قرار می‌دهید تا در طی شب، دهانتان را ببندد و شما را وادار به تنفس کردن از بینی می‌کند؛ می‌تواند بافایده باشد، چنانچه خروپف شما از دهن باشد. بکارگیری سیستم CPAP یا همان ماسک‌های ضد خروپف: چنانچه از نظر پزشکی مناسب باشد، قرار دادن ماسک هوایی زیر فشار روی بینی در وقت خواب، می‌تواند به باز نگه داشتن مجراهای هوایی یاری رساند.

این روش، بطور معمول برای بهبود آپنه انسدادی خواب توصیه میشود و جزو بهترین روش های بهبود آپنه خواب است

احتیاط کنید چرا که در بخش زیادی از درمانهای مرتبط به خروپف که خریداری میکنید، شواهد علمی زیادی وجود ندارد پس احتیاط کنید که وقت زیادی از آن‌ها استفاده نکنید.

درمان خروپف با شیوه‌های درمانی خانگی و گیاهی

در برخی از موارد، خروپف کردن، با اهمیت است که قطعا بدنبال نگهداری از پزشکی باشید، تا قادر باشید از درمانهای پزشکی که احتیاج دارید سود مند شوید انواعی از خروپف‌ها که متعاقب از عوامل بدون خطر و سبک است، مانند: وضعیت خوابیدن – که غالبا میتوانند با درمان هایی که در خانه انجام میشود بهبود، شود.

درمان خروپف

شیوه‌های خانگی و طبیعی برای علاج خروپف

۱ چنانچه مازاد و اضافه وزن دارید، وزن خود را کاهش دهید: این به کم شدن میزان ساختارهای مزاحم حلق یاری می‌کند، که سبب خروپف شما شده اند شما میتوانید با کاستن از مصرف کالری کم‌تر بوسیله خوردن مقادیر غذایی کوچکتر و سالم‌تر، وزن خود را کاهش دهید، قطعا فعالیت بدنی منظم هر روزه خود را انجام دهید شما ضمنا میتوانید برای کمک گرفتن به دکتر یا کارشناس تغذیه مراجعه نمایید. دو به پهلو بخوابید: خواب به پشت، گاهی سبب میشود که زبان در پشت حلق حرکت کند، که قسمتی از جریان هوا از مسیر حلق را متوقف میکند. خوابیدن به پهلو، تمام کاری است که بایست انجام دهید، تا اجازه دهید هوا به آسانی جریان یابد و خروپف متعاقب از کاهش یا قطع جریان هوا، متوقف شود. ۳ سر خود را در رخت خواب بالا ببرید: چهار اینچ بالا بردن سرتان از رخت خواب، سبب کاهش خروپف و باز نگه داشتن مجراهای هوایی میشود. چهار بکارگیری نوار بینی یا دیلاتور خارجی بینی: نوار‌های بینی چسبی را، می‌توان بر روی تیغه بینی قرار داد، تا به افزایش محیط درون بینی یاری رساند و می‌تواند، دم و بازدم شما را مناسب‌تر کند و یا خروپف را کمتر کرده است یا از میان ببرد. شما، ضمنا میتوانید از دیلاتور بینی بهره جویی کنید، که یک نوار چسب محکم و دشوار است که در بالای بینی در همه سوراخ بینی قرار میگیرد این، می‌تواند پایداری در مقابل جریان هوا را بکاهد و تنفس کردن را آسان‌تر کند. پنج آلرژی ‌های مزمن خود را بهبود کنید: آلرژی ‌ها، توانایی دارند جریان هوا از مسیر بینی را کمتر کنند، که شما را ناچار میکند تا از دهن خود نفس بکشید با دکتر خود گفتگو کنید. که چه نوع داروهای ضد آلرژی توانایی دارند، وضعیت شما را التیام و بهبود ببخشد. شش از خوردن داروهای آرامش بخش، پیش از به خواب رفتن، امتناع کنید.. چنانچه شما خروپف میکنید و از داروهای آرامش بخش هم استفاده میکنید، با دکتر خود گفتگو کنید.، تا ببینید چه گزینه‌های دیگری دارید اجتناب از، بکارگیری آرامبخش‌ها پیش از خوابیدن، احتمال دارد سبب خروپف شما شود. ۷ کنار گذاشتن سیگار و دخانیات: کشیدن سیگار، یک عادت ناسالم است که میتواند خروپف شما را وخیم‌تر کند با دکتر خود دربارۀ درمانهایش گفتگو کنید. -، مانند آدامس یا برچسب هایی که می‌تواند به شما یاری میرساند. ۸ به اینکارها بخوابید: قطعا هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید.

خروپف در خواب

خوابیدن به اینکارها اثربخش در معالجه خروپف

۹ با توپ تنیس بخوابید: شلبی هریس، دکتر و مدیر مرکز پزشکی خواب و بیداری می‌گوید، چنانچه می‌خواهید آوای خروپف شوهرتان را متوقف نمایید، یک توپ تنیس را در پشت او بگذارید، تا بیاموزد به پهلو بخوابد. ۱۰ از محصولاتی که نعناع دارند، استفاده کنید: داروهای گیاهی مانند نعناع یا روغن نعناع یا دهانشویه‌های نعناعی، فرآورده هایی هستند که قادرند خروپف‌های میانه را از بین ببرند. روغن نعناع را در اطراف بینی خود بمالید و اینکار می‌تواند مجراهای بینی شما را باز کند، و دهانشویه نعناع حتی احتمال دارد به کوچک شدن ساختارهای موجود در حلق یاری رساند. چنانچه یک آبرسان و رطوبت دهنده دارید، می‌توانید پیش از رفتن به رختخواب، چند چکه روغن نعناع را به آن اضافه نمایید و استفاده کنید. ۱۱ دم و بازدم یوگایی: ورزش‌های تمرین تنفس در یوگا، هم چنین به عنوان پرانامیا نیز شناسایی شده است، می‌تواند به بهتر شدن جریان اکسیژن در همه بدن توسط کنترل دم و بازدم یاری رساند. این تکنیک‌ها، توانایی دارند در طی شب، دم و بازدم ژرف را التیام و بهبود ببخشند و شش‌ها و عضلات حلق را تحکیم کنند، تا بتوانند مجراهای هوایی خود را در طی شب باز نگه دارند.


علمی ترین و موثرترین شیوه درمان خروپف در هر فرد با دیگری متفاوت است و پس از ویزیت متخصص خواب و انجام تست خواب و با توجه به شرایط فرد اعمال می شود.


 بهرست، بزرگترین گروه فوق تخصصی تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021

نوبت مستقیم انجام تست خواب (فقط برای نوبت تست) ☎ 09019287191

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627


اگر بی خوابی دارید، نیازی به مراجعه حضوری یا حتی نیازی به تماس تلفنی هم ندارید! با خرید دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید)

درمان کامل یی خوابی بدون دارو

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

3.7 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا ندرلو

سلام بنده هم روانشناس هستم و به کارکردهای مغز علاقه مند هستم. از اینکه با شما در یک زمینه اشتراک دارم خرسندم. موفق باشید

جمشید مرادی

از تمامی اطلاع رسانی و تبلیغات شما بگذریم. در پایان نفرنودیذ که هزینه جراحی پولیپ + کوتاه کردن زبان کوچک برابر چند است؟ ایا با بیمه همکاری دارید؟ در کدامیک از بیمارستان ها جراحی میکنید. و از چه روشی؟ سیتو پ یا لیزر. با سپاس

پیمایش به بالا